Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 22 februari 2010 09:55

Det har varit ganska stilla på min sida. Det har varit en hjärndöd tid. Slutade på jobbet i sommras, köpte ny motorcykel och njöt av att bara vara. Trodde det skulle vara lätt att få jobb igen. Men det svåraste var faktiskt att komma igång att söka jobb. Gå till arbetsförmedlingen, kolla jobb på nätet, skicka ansökningar, få nekande svar eller som det värsta , att inte få något svar alls. Hade en del möten på AF om hur jag skulle gå tillväga och att jag var tvungen att bredda mitt sökområde. Söka jobb på annan ort, Malmö, Halmstad eller varför inte Danmark. Tjejen på AF var trevlig och försökte verkligen uppmuntra mig, men jag såg bara ett dystert scenario. Pendla 2-3 timmar dagligen.

Nej fy!! det vill jag inte. Kräsen? Ja. Bekväm? Absolut. Att söka nytt jobb när man är femtio år och har fått ideer om hur man vill ha kvällar och helger är definitivt ingen hit. Jag har nog varit lite strutsen med huvudet i sanden och stolt sagt att visst finns det jobb om man bara lägger manken till och söker, men jag lovar, de orden ska inte komma över mina läppar fler gånger. Jag säger bara: en stor eloge till Er som orkar söka jobb efter jobb, jag avundas er inte.

Det som dock har varit underligt med denna påtvingade ledighet är att: Jag som förr (när jag arbetade) hade gott om tid att pyssla, inte har fått gjort någonting den sista tiden. Projekten ligger på hög, men inspirationen långt under vattenytan. Jag har varit ute på massor av bloggsidor och kikat, varit på Scraproom och inhandlat massor med trevliga julalster (som bara ligger) och nu senast en stor kasse med vårsaker. Borde kanske städa i mitt pysselrum så jag får tillbaka min energi. Håll tummarna för mig, ska faktiskt börja i eftermiddad

(tror jag)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards